
Zapytanie ofertowe naprzeprowadzenie szkoleń z zakresu podstaw zarządzania projektami dla studentów Politechniki Poznańskiej
Przedmiot zamówienia zostanie wykonany na potrzeby członków Koła Naukowego Inżynierów Transportu Publicznego Politechniki Poznańskiej, zgodnie z założeniami projektu „Podniesienie kompetencji członków Koła Naukowego Inżynierów Transportu Publicznego w zakresie budowy pojazdów szynowych i w zawodach Railway Challenge” (umowa o dofinansowanie nr MNiSW/2024/DPI/455) finansowanego ze środków projektu niekonkurencyjnego pt. „Wsparcie studentów w zakresie podniesienia ich kompetencji i umiejętności” realizowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Tryb udzielania zamówienia Postępowanie o udzielenie zamówienia jest prowadzone w trybie zapytania ofertowego zgodnie
z zasadą konkurencyjności określoną w podrozdziale 3.2 Wytycznych kwalifikowalności wydatków dla EFS+, z wyłączeniem obowiązku korzystania z Bazy Konkurencyjności (BK2021).
- Zamawiający
- Nazwa i adres zamawiającego:
Politechnika Poznańska, pl. Marii Skłodowskiej-Curie 5, 60-965 Poznań, Polska,
NIP: 7770003699 - Osoba do kontaktu:
Kierownik projektu: Mateusz Jüngst, mateusz.jungst@put.poznan.pl,
+48 504 402 559
Centrum Spraw Studenckich, css.knios@put.poznan.pl
- Nazwa i adres zamawiającego:
- Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
- Rodzaj zamówienia:
Usługa - Nazwa i kod wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
- 80000000-4 Usługi edukacyjne i szkoleniowe
- 80500000-9 Usługi szkoleniowe
- 80510000-2 Usługi szkolenia specjalistycznego
- 80530000-8 Usługi szkolenia zawodowego
- 80500000-9 Usługi szkoleniowe
- 80000000-4 Usługi edukacyjne i szkoleniowe
- Rodzaj zamówienia:
- Przedmiot zamówienia
Skrócony opis przedmiotu zamówienia
Celem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia z zakresu zarządzania projektami, w którym udział będzie mogło wziąć 10 osób. Szczegółowe wymagania dotyczące rodzaju oraz minimalnej tematyki szkolenia, czasu trwania a także formy szkolenia zawarte są w poniższej tabeli.
WYSZCZEGÓLNIENIE WYMAGANIA Nazwa szkolenia Podstawy zarządzania projektami Liczba uczestników 10 Forma online Język szkolenia polski Czas trwania 2 dni (min. 14 godzin zegarowych) Egzamin Oficjalny egzamin certyfikujący przeprowadzony w formie zdalnej Zakres szkolenia: - Definicja projektu
- Metody i narzędzia zarządzania projektami
- Etapy zarządzania projektami
- Przygotowanie i planowanie projektu
- Narzędzia planowania
- Zarządzanie ryzykiem
- Komunikacja w projekcie
- Realizacja i zakończenie projektu
Podany zakres każdego szkolenia jest minimalny, a jeżeli osobne przepisy lub wymagania związane z danym certyfikatem tego wymagają, zakres powinien zostać odpowiednio dostosowany do ww. wymagań. W każdym przypadku, w którym uzyskanie wymaganego przez Zamawiającego certyfikatu wymaga odbycia minimalnej liczby godzin, przeprowadzone szkolenie powinno spełniać takie wymagania.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia wymiaru zamówienia, w szczególności w wyniku wprowadzonych zmian do umowy o dofinansowanie i/lub wniosku o dofinansowanie realizowanego projektu, rezygnacji uczestników projektu z dalszego udziału w projekcie, jak również w sytuacjach, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć. Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wartości zamówienia, w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia określonego pierwotnie w umowie.
- Szczegółowe wymagania dotyczące miejsca, w którym będzie prowadzone szkolenie
- Szkolenie powinno być prowadzone w formie zdalnej, z możliwością uczestnictwa z dowolnego miejsca na terytorium Polski, pod warunkiem posiadania przez uczestników dostępu do internetu.
- Termin realizacji szkolenia
- Termin realizacji szkolenia zostanie ustalony pomiędzy stronami po podpisaniu umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. Szkolenie będzie musiało zostać zrealizowane nie później niż do 13.06.2025 r. Termin podpisania umowy planowany jest na maj 2025 r.
- Pozostałe informacje – Zakres usługi obejmuje:
- Rzetelną i terminową, zgodną z wymogami projektowymi realizację szkoleń, w tym prowadzenie dokumentacji, w szczególności opracowanie materiałów szkoleniowych, prowadzenie list obecności, przeprowadzanie testów/ ankiet ex ante i ex post, przygotowanie zestawienia wyników testów wiedzy, przedstawienie Zamawiającemu programów nauczania i potwierdzeń odbioru przez uczestników materiałów szkoleniowych, z uwzględnieniem dodatkowych wymagań Zamawiającego zgłaszanych podczas zajęć, dotyczących indywidualnych potrzeb uczestników, programu, zawartości merytorycznej i sposobu prowadzenia.
- Informowanie uczestników projektu o współfinansowaniu wsparcia przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
- Zapewnienie ochrony danych osobowych uczestników szkolenia zgodnie z RODO oraz przetwarzania tych danych jedynie w zakresie niezbędnym dla potrzeb realizacji zamówienia.
- Zapewnienie pełnego dostępu do urządzeń, obiektów, pomieszczeń i terenów realizacji zamówienia, dostępu do związanych z zamówieniem systemów informatycznych, za pomocą których realizowane są szkolenia na żądanie Instytucji Pośredniczącej, instytucji nadzorujących prawidłowość realizacji projektu Zamawiającego oraz innych podmiotów uprawnionych.
- Usługa musi być́ realizowana zgodnie z dokumentem: „Materiał informacyjny dotyczący pomiaru wskaźnika rezultatu”, opublikowanym na stronie Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Dokument stanowi Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego.
Rodzaj certyfikacji:
Nabycie kwalifikacji lub kompetencji musi spełnić definicje i warunki określone w dokumencie: „Materiał informacyjny dotyczący pomiaru wskaźnika rezultatu”, opublikowanym na stronie Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, który opracowany został na podstawie załącznika nr 2 do Wytycznych w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata 2021-2027 oraz Listy Wskaźników Kluczowych 2021-2027 – EFS+ dostępnej pod adresem: https://www.ewaluacja.gov.pl/strony/monitorowanie/lista-wskaznikow-kluczowych/lista-wskaznikow-kluczowych-efs/.
W szczególności:
- każde szkolenie kończy się wystawieniem certyfikatu, który ma potwierdzać uzyskanie kompetencji, według wzoru ustalonego z Zamawiającym. W każdym przypadku certyfikat musi spełniać warunki określone w Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego.
- potwierdzenie nabycia kompetencji powinno uwzględniać następujące po sobie etapy
- Wzorzec: określony przed rozpoczęciem szkolenia standard wymagań, tj. efektów uczenia się, które osiągną Uczestnicy i Uczestniczki w wyniku przeprowadzonych działań (wraz z informacjami o kryteriach i metodach weryfikacji tych efektów).
- Ocena: przeprowadzenie weryfikacji na podstawie kryteriów opisanych we wzorcu po zakończeniu szkolenia, przy zachowaniu rozdzielności funkcji pomiędzy procesem kształcenia i walidacji (np. walidacja jest prowadzona przez zewnętrzny podmiot w stosunku do instytucji szkoleniowej lub w jednej instytucji szkoleniowej proces walidacji jest prowadzony przez inną osobę aniżeli proces kształcenia).
- Porównanie: porównanie uzyskanych wyników etapu Ocena z przyjętymi wymaganiami (określonymi na etapie Wzorzec) po zakończeniu szkolenia. Nabycie kompetencji potwierdzone jest uzyskaniem dokumentu zawierającego wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytej kompetencji (certyfikatu).
- Do udziału w szkoleniach zakwalifikowani będą osoby spośród studentek/studentów Politechniki Poznańskiej. Kwalifikacji uczestniczek/uczestników projektu do udziału w szkoleniach dokona Zamawiający.
- Wymagania dotyczące ośrodka realizującego szkolenie
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
- posiadają pełną zdolność do czynności prawnych lub korzystają z pełni praw publicznych;
- są uprawnieni do wykonywania działalności określonej w zapytaniu ofertowym, jeżeli jest to wymagane przez prawo;
- nie podlegają wykluczeniu z Postępowania o udzielenie zamówienia.
- posiadają certyfikat zgodności z normą jakości ISO 9001, potwierdzający wdrożenie i stosowanie systemu zarządzania jakością w zakresie realizowanych usług lub certyfikat standardu usług szkoleniowo-rozwojowych SUS 2.0. Kopię aktualnych certyfikatów należy załączyć do oferty.
- posiadają wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych.
- Wykonawcy, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu opisanych przez Zamawiającego, winni złożyć wymagane dokumenty i oświadczenia:
- wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowy obejmujący wycenę wszystkich szkoleń zgodnie ze specyfikacją przedmiotu zamówienia (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego). Nie dopuszcza się składania ofert częściowych;
- oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu wymagań wskazanych w rozdziale III i IV, (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do Zapytania ofertowego); Zamawiający dodatkowo we własnym zakresie zweryfikuje wpis w publicznym rejestrze – Rejestrze Instytucji Szkoleniowych.
- oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych (wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do Zapytania ofertowego „Oświadczenie o braku powiązań kapitałowych lub osobowych”);
- Pozostałe oświadczenia i dokumenty wynikające z wymogów opisanych w rozdziale IV.a.
- Złożone oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu najpóźniej w dniu upływu terminu na złożenie oferty.
- Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana poprzez sprawdzenie czy złożone przez Wykonawcę dokumenty i oświadczenia potwierdzają spełnienie poszczególnych warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z formułą „spełnia - nie spełnia”. Z załączonych dokumentów powinno wynikać w sposób jednoznaczny, że Wykonawca te warunki spełnia.
- Niespełnienie chociażby jednego z ww. warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Wykluczenie Wykonawcy z postępowania może nastąpić na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
- Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. O wykluczeniu z postępowania Zamawiający zawiadamia Wykonawcę, podając uzasadnienie wykluczenia.
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
- Podstawy wykluczenia z udziału w postępowaniu
- postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, którzy:
- nie spełniają warunków udziału w postępowaniu określonych w Sekcji III i IV;
- nie spełniają warunków udziału w postępowaniu dotyczących przedłożenia wymaganej dokumentacji (oferta niekompletna);
- złożyli ofertę po terminie;
- wyrządzili istotną szkodę zamawiającemu w okresie 3 lat (licząc od dnia upublicznienia zapytania ofertowego) poprzez nie wypełnienie uzgodnionego przedmiotu zamówienia lub wykonanie go bez należytej staranności;
- są poddani procesowi likwidacyjnemu;
- zostali prawnie skazani za przestępstwo popełnione w celu uzyskania korzyści finansowych (dotyczy osób fizycznych);
- zostali skazani za uzyskanie korzyści finansowej z działalności przestępczej (osoby fizyczne, osoby prawne, pozostałe podmioty zdolne do wykonania przedmiotu zamówienia);
- wykonywali czynności bezpośrednio związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych Wykonawców nie utrudni uczciwej konkurencji;
- złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
- podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę i służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2024 poz. 507).
- Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo, przy czym przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub z przepisów dotyczących zasad realizacji projektu objętego Zapytaniem Ofertowym,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli,
- lub jakiekolwiek inne powiązania mogące skutkować powstaniem konfliktu interesów przy udzieleniu zamówienia i naruszeniem zasady konkurencyjności. W przypadku ujawnienia się powiązań kapitałowych lub osobowych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym, zamówienie nie może być Wykonawcy udzielone.
- postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, którzy:
- Sposób przygotowania oferty
- Ofertę należy przygotować na formularzu stanowiącym Załącznik 2 do Zapytania Ofertowego „Formularz Oferty”.
- Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści Zapytania Ofertowego oraz zawierać wszystkie wymagane załączniki wskazane w Rozdziale X.
- Oferta wraz z załącznikami musi zostać podpisana przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy. Oferta niepodpisania zostanie uznana za nieważną i zostanie odrzucona.
- Ofertę wraz z załącznikami należy złożyć w języku polskim.
- Wykonawca przed upływem terminu składania ofert może zmienić lub wycofać złożoną ofertę.
- Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 60 dni począwszy od dnia upływu terminu składania ofert. Termin związania ofertą może ulec wydłużeniu, za zgodą Zamawiającego.
- Cena podana w formularzu ofertowym powinna zawierać w sobie wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Jeśli cena podana w ofercie będzie wyrażona w innej walucie niż złoty polski to zostanie ona przeliczona przy zastosowaniu średniego kursu sprzedaży ogłaszanego przez NBP, obowiązującego w ostatnim dniu składania ofert.
- Zamawiający zastrzega możliwość, w każdym czasie przed upływem terminu składania ofert, wprowadzenia zmian lub uzupełnienia Zapytania Ofertowego.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do odwołania lub unieważnienia postępowania ofertowego w całości lub w części w dowolnym terminie bez podania przyczyny i nie wybrania żadnej oferty, a także w przypadku kiedy:
- cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający ma przewidzianą na sfinansowanie tego zadania w budżecie projektu i nie ma możliwości zwiększenia tej kwoty,
- postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie udzielenia zamówienia
- uniemożliwiona jest realizacji zamówienia spowodowana siłą wyższą,
- nastąpi rozwiązanie umowy o dofinansowanie realizacji Projektu, zawartej pomiędzy Zamawiającym a Instytucją Pośredniczącą,
- zamawiający uzna, że dalsze prowadzenie postępowania za nieuzasadnione wskutek wystąpienia innych okoliczności,
- w każdym innym przypadku przewidzianym w niniejszym zapytaniu ofertowym oraz w przepisach obowiązującego prawa.
- Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
- Kryteria i sposób oceny oferty
- Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający kierować się będzie jednym kryterium oceny ofert tj.: Cena całkowita brutto, biorąc pod uwagę cenę całkowitą za realizację przedmiotu zamówienia opisanego w Rozdz. II, III, IV Zapytania Ofertowego na podstawie informacji przedstawionych przez Wykonawcę w Formularzu oferty.
- Wartość punktowa w niniejszym kryterium zostanie obliczona w następujący sposób:
- Punktacja będzie podawana z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
- W wyniku dokonanej oceny wg kryteriów wskazanych w ust. 1, oferta może otrzymać maksymalnie 100 punktów.
- Za najkorzystniejszą ekonomicznie i jakościowo zostanie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu oraz w toku oceny uzyska największą liczbę punktów.
- Cena musi być podana w złotych polskich lub w innej walucie niż PLN.
- Cena musi być podana liczbowo, do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.
- Podana cena musi obejmować wszystkie koszty realizacji zamówienia z uwzględnieniem wszystkich opłat i podatków (w tym od towarów i usług). W przypadku osób fizycznych realizujących przedmiot zamówienia na podstawie umowy cywilno-prawnej zawartej bezpośrednio z Zamawiającym, podana cena powinna uwzględniać całkowity koszt brutto umowy cywilno-prawnej oraz koszty jakie wystąpią po stronie pracodawcy z tytułu zawarcia i wykonania niniejszej umowy (jeśli dotyczy).
- Wszystkie inne koszty jakie poniesie Wykonawca przy realizacji zamówienia, a nie uwzględnione w cenie oferty nie będą przez Zamawiającego dodatkowo rozliczane.
- Jeśli cena podana w ofercie będzie wyrażona w innej walucie niż złoty polski to zostanie ona przeliczona przy zastosowaniu średniego kursu sprzedaży ogłaszanego przez NBP, obowiązującego w ostatnim dniu składania ofert.
- O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawców elektronicznie na adres e-mail, z którego została przesłana oferta lub na adres e-mail wskazany w ofercie.
- Miejsce, termin oraz sposób składania ofert
- Oferta wraz z załącznikami powinna być przesłana za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: mateusz.jungst@put.poznan.pl
- Termin składania ofert upływa dnia: 19 maja 2025 r.
- Za dzień złożenia oferty uznaje się termin wpływu oferty na adres e-mail Zamawiającego.
- Oferty złożone po terminie składania ofert nie będą rozpatrywane.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu składania ofert. W takim przypadku Zamawiający każdorazowo zamieści stosowną informację w miejscu publikacji Zapytania Ofertowego.
- Istotne postanowienia umowy:
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia wymiaru zamówienia, w szczególności w wyniku wprowadzonych zmian do umowy
o dofinansowanie/ wniosku o dofinansowanie realizowanego projektu, rezygnacji uczestników projektu z dalszego udziału w projekcie, jak również w sytuacjach, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć. Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wartości zamówienia, w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia określonego pierwotnie w umowie. - Wykonawca zobowiązany jest do właściwego, zgodnego z zasadami, profesjonalizmem, rzetelnością oraz terminowego wykonania przedmiotu umowy, z zachowaniem najwyższej staranności, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, złożoną ofertą i postanowieniami umowy oraz stosownymi przepisami prawa.
- Wykonawca zobowiązany jest do zagwarantowania ochrony danych osobowych uczestników szkolenia oraz przetwarzania tych danych jedynie
w zakresie niezbędnym dla potrzeb realizacji zamówienia. - Wykonawca zobowiązany jest rozpoczęcia zajęć od przekazania uczestnikom informacji w zakresie: nazwa projektu, źródła finansowania, termin realizacji zajęc, współfinansowania projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.
- Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pełen dostęp do urządzeń, obiektów, pomieszczeń i terenów realizacji zamówienia, dostępu do związanych
z zamówieniem systemów informatycznych, za pomocą których realizowane są szkolenia na żądanie Instytucji Pośredniczącej, instytucji nadzorujących prawidłowość realizacji projektu Zamawiającego oraz innych podmiotów uprawnionych.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia wymiaru zamówienia, w szczególności w wyniku wprowadzonych zmian do umowy
Załączniki
Załącznik nr 1 - „Materiał informacyjny dotyczący pomiaru wskaźnika rezultatu”
Załącznik nr 2 - Formularz oferty
Załącznik nr 3 – Zestawienie cen jednostkowych przedmiotu zamówienia
Załącznik nr 4 - Oświadczenie Wykonawcy
Załącznik nr 5 - Oświadczenie o braku powiązań kapitałowych lub osobowych